قبل از شروع بحث اینفلوئنسرها و اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر است با خود این نام آشنایی نسبتا کاملی داشته باشیم. اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟ اینفلوئنسرها افرادی با تعداد فالوورهای بالا نیستند و این یک اشتباه است که اکثریت فکر میکنند اگر شخصی تعداد فالوورهای زیادی داشته باشد یک اینفلوئنسر میشود!
آنها افرادی شناخته شده و تاثیرگذار هستند و ارتباط مستقیمی با افراد جامعه دارند. درواقع داشتن تعداد فالوورهای زیاد تنها بخشی از الزامات یک شخص تاثیرگذار یا اینفلوئنسر است.
اینفلوئنسرها (Influencers) به عنوان ابزار کمکی در تبلیغات مطرح شدند. چرا که با رشد روزافزون شبکه های اجتماعی و وابستگی کسبوکارهای مختلف به تبلیغات در این شبکهها، به مرور روشهای جدیدی هم در زمینه کسب درآمد و هم در زمینه تبلیغات به وجود آمد.
ما در دورهای زندگی میکنیم که دور تا دور ما پر از تبلیغات برندها و خدمات متفاوت است. در خیابانها، روزنامهها و مجلات، وبسایتها، پیامکها و شبکههای اجتماعی، دائماً با انواع تبلیغات روبرو میشویم. به همین دلیل یکی از مهمترین نکاتی که هر کسبوکاری باید به آن توجه کند، روند تاثیرگذاری این نوع تبلیغات روی مخاطب است.
در واقع یکی از بهترین راهها برای جلب اعتماد مشتری، معرفی محصول شما توسط کسی است که فرد مدتها از طریق عکس، فیلم و نوشته با زندگی او آشنایی داشته و تا حد زیادی سلیقه این شخص را میپسندد.
فهرست عناوین :
دسته بندی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی
بیشتر بخوانید:لیست اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام پرمخاطب
میتوان اینفلوئنسر مارکتینگ را به چند بخش تقسیم کرد :
اینفلوئنسرهای سبک زندگی (Life Style) :
این دسته از Influencers با انتشار محتوایی از سبک زندگی خود به بیان روزمرگیها از طریق متن و تصویر میپردازند. رمز موفقیت این دسته از اینفلوئنسر اینستاگرام، توانایی پردازش زندگی خود بوده و محتوایی تصویری باکیفیت از خانه، پوشش و سبک زندگی خود ارائه میدهند. خانمهای جوان، تازه عروسها، خانم های مصمم برای رژیم لاغری، شامل این دسته بندی میشوند.
اینفلوئنسرهای ورزشی :
این دسته معمولا با انتشار تصاویر ورزشی خود، مخاطبانی با خط فکری مشترک را جذب میکنند. این روزها علاقه زیاد دختر و پسرهای جوان به ورزش و باشگاههای ورزشی غیرقابل انکار بوده و این اینفلوئنسرها مشوقی جذاب برای این قشر محسوب میشوند. این دسته را معمولا افراد جوان و با استایل ورزشی جذاب تشکیل میدهند.
اینفلوئنسرهای کمدین :
این دسته از اینفلوئنسرها با انتشار محتوایی طنز و معمولا در قالب ویدئو، به جذب عمومی مخاطبان میپردازند. این دست از Influencers معمولا قدرت زیادی برای تاثیرگذاری ندارند اما به واسطه فالوورهای زیاد، میتوانند پیامی خاص را به افراد زیادی انتقال دهند.
اینفلوئنسرهای رسانهای :
این دسته از اینفلوئنسرها معمولا در حوزه انتشار اخبار و وقایع جامعه فعال هستند و میتوان افراد معروف که در رسانه نیز حضور دارند را در این دسته بندی جای داد. به طور کلی این دسته از افراد معروف به مسائل اجتماعی و اقتصادی میپردازند. برندهای شخصی و افراد فعال در کسبوکار، بیشترین درصد را در این دسته بندی تشکیل میدهند.
چند نکته حیاتی درباره Influencers :
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
پاسخ این سوال کلید موفقیت برند شما در دنیای امروز است. شما باید در کنار کمپین Influencers Marketing خود همواره از روشهای تخصصی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید ، تا با تولید محتوای جذاب به مشتریان خود این حس را منتقل کنید که فروش برای شما تنها دغدغه نیست و در تلاش برای بالاتر بردن سطح زندگی آنها هستید. تمام نظرات مشتریها را بهدقت رصد کرده و تشویقشان کنید تا داستانهای خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند.
سوالات متداول :
شغل اینفلوئنسر چیست؟
در حقیقت سلبریتیهای دنیای مجازی هستند در حالیکه زندگی عادی دارند و درآمد آنها از تبلیغات دیجیتال است
فرق بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟
بلاگر با تولید محتوا به درآمد میرسد در حالیکه اینفلوئنسر به علت تعداد فالوئر تاثیرگذار است.
معنی اینفلوئنسر به فارسی چیست؟
اینفلوئنسر به فارسی به معنای افراد تاثیرگذار است.
منبع lavan.agency