با وجود این که دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و دنیای دیجیتال روز به روز در حال گسترش است، یا این و جود هنوز هم، داشتن یک کارت ویزیت برای کسب و کار و برند تجاری شما یک ضرورت جدی و حیاتی است. کارت ویزیت ابزاری کوچک اما موثر است و به مشتری چشم انداز موفقی از تجارت را منتقل میکند. با این وجود هنوز بسیاری از فعالان بازار کسب و کار نسبت به اهمیت کارت ویزیت غافل هستند و از آن استفاده نمیکنند.
برای توسعه کسب و کار باید تلاش کنید تا نام و برند تجاری شما، در ذهن مشتریان نقشی ماندگار داشته باشد. یکی از ساده ترین این روشها استفاده از کارت ویزیت است.
فراموش نکنید که طراحی کارت ویزیت همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا کارت ویزیت باعث میشود نزد مشتری حرفه ای تر و ارزشمندتر دیده شوید.
امروزه بیشتر مردم تمایلی برای نگهداری کارتهای ویزیت کاغذی و معمولی ندارند. بیشتر مشتریان تلاش میکنند کارت ویزیتهایی را نگه داری کنند که کیفیت بالایی داشته باشد و همچنین مقاومت آن نیز زیاد باشد.
مساله مهم دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که کارت ویزیت باید در کوتاهترین زمان ممکن اطلاعات کلی را از برند کسب و کارتان به مشتری ارائه بدهد. به همین دلیل کارت ویزیت باید ساده و در عین حال دارای محتوای ارزشمند باشد.
در ادامه قصد داریم به معرفی چندین دلیل بپردازیم که چرا کارت ویزیت هنوز هم مهم است. برای این منظور دلایل متعددی میتوان ذکر کرد، برخی از ممترین این دلایل عبارتند از:
کارت ویزیت اولین تأثیر ماندگار را ایجاد میکند
دادن یک کارت ویزیت به کسی در حالی که خودتان و شرکت خود را معرفی میکنید به ایجاد نظر در مورد شما کمک میکند . حتی اگر آنها شما و هر اطلاعاتی را که به اشتراک گذاشتید فراموش کنند (که زیاد اتفاق میافتد)، آنها کارت واقعی را در اختیار خواهند داشت تا بتوانند دوباره با شما تماس بگیرند. گذاشتن شخصی با وسیلهای ملموس برای برقراری ارتباط با شما بسیار مؤثرتر از گفتن نام و امیدوار بودن آن است.
کارت ویـزیت روشی مقرونبهصرفه برای معرفی کسبوکار است
کارتهای ویزیت را میتوان بهصورت عمده با هزینه نسبتاً پایین سفارش داد. شمارهای که چاپ میکنید قابلانعطاف است. بسته به تعداد احتمالی که روزانه از آنها استفاده میکنید، مقدار آنها متفاوت است. بگویید که یک ماه به نمایشگاه تجاری میروید، میتوانید سفارش خود را در کوتاهترین زمان افزایش دهید.
کارت ویزیت برای رویدادها و نمایشگاهها بسیار مفید و مؤثر هستند
نمایشگاههای تجاری فرصت مناسبی را برای تبلیغ نام تجاری شما و ایجاد پایگاه ارتباطی شما فراهم میکند. چنین رویدادهایی برای ملاقات با مخاطبین جدید و فروش بسیار مناسب است.
اما غالباً مردم به این فکر میکنند که آیا بخرند یا چیزهای بیشتری را پیش ببرند. این جایی است که کارت ویزیت شما بسیار ارزشمند است . وقتی به مشتری کارت ویزیت خود را میدهید، میتوانید اطمینان حاصل کنید که در صورت تمایل با آنها اطلاعات تماس شمارا دارند.
بهعلاوه، اگر غرفه در یک نمایشگاه هستید، آنها فضای خالی را در غرفه شما اشغال میکنند و به مردم یادآوری میکنند که نام تجاری شما چگونه با آنها همراه میشود.
کارت ویـزیت ملموس است
مردم بهطور فزایندهای طرفدار نسخه چاپی هستند. چیزی که آنها میتوانند نگهدارند و احساس کنند.
آنها بخش کوچکی از نام تجاری شما هستند که مردم میتوانند به خانه ببرند . برای بستن یخچال خود یا چیزهایی که در قفسه نامه خود قرار دارند. دور ریختن آنها را با طراحی و محتوای قوی که نشان میدهد خدمات شما چگونه میتواند مشکلات آنها را حل کند، برای مردم سختتر کنید.
تبلیغ، توزیع و نمایش آسان
کارتهای ویزیت همچنین میتوانند بهعنوان یک صفحهنمایش ثابت عمل کنند، جایی که افراد میتوانند هنگام عبور آنها را بردارند.
آنها را در هر مکانی نمایش دهید، اطمینان حاصل کنید که نام و شرکت شما در هنگام نمایش قابلمشاهده است
مناسب برای صنایع و مشاغل خاص
ما زندگی خود را بر روی لپتاپ و تلفنهای هوشمند خود میگذرانیم. اما اغلب فقط یک کارت ویزیت ملموس این کار را انجام میدهد-به عنوان مثال اگر در زمین کار میکنید، یا در یک مرکز نمایشگاهی با Wi-Fi زباله.
سازندگان و منظره پردازان از کارتهای ویزیت برای انتقال اطلاعات در صورت خرابی سیگنالهای تلفن همراه استفاده میکنند. لولهکش و برق از آنها برای قرار دادن نام خود در مقابل مشتریان با مشکل فوری استفاده میکنند. غرفههای غذاهای خیابانی از آنها به عنوان راهی مقرون به صرفه برای تبلیغ نام تجاری خود در محل استفاده میکنند
کارت ویـزیت باعث میشود آدرسهای ایمیل را برای شما به خاطر میآورد
شماره تلفنها، آدرسهای ایمیل و نامها همه فراموش میشوند. کارتهای ویزیت این اطلاعات را در یکجا ضبط میکنند تا بتوانید مدتها پس از ملاقات با آن شخص آن را به خاطر بسپارید.
آنها حتی ممکن است از کارت شما برای ایجاد مخاطب در تلفن یا ایمیل محل کار خود استفاده کرده باشند. اینیک مثال عالی از نحوه تکمیل کارتهای ویزیت و کانالهای دیجیتال است.
کارت ویـزیت قابل مشاهدهتر از یک ایمیل است
شما به کسی ایمیل خود را در مورد نام تجاری خود ارسال میکنید. به نظر میرسد عالی است و اطلاعات کلیدی را جزئی میکند. اما این فقط زمانی کار میکند که مردم آن را باز کنند.
کارت ویزیت یادآور ثابت و فیزیکی نام تجاری شما است. مردم دائماً به آنها نگاه نمیکنند، اما اگر آنها را روی تابلوی اعلانات، میزتحریر یا یخچال خود در خانه داشته باشند، شما بیشتر از آنکه با ایمیل تماس بگیرید، در خط چشم آنها هستید.
یک اثر حرفهای ماندگار در تبلیغ شما بهجا میگذارد
هیچچیز به معنای حرفهای بودن مانند یک کارت ویزیت همراه با دست دادن پس از جلسه مشتری، رویداد شبکه یا کار کامل نیست.
داشتن کارت ویزیت چیزهای زیادی در مورد شما و کسب و کار شما میگوید. هنگامیکه یکی را به مشتری تحویل میدهید، نشان میدهد که شما نماینده قابل اعتماد شرکت خود هستید، که میتواند تأثیر ماندگاری را بر جای بگذارد.
کارت ویـزیت اندازه جیب برای حمل در همه زمانها
هنگام کار و حتی وقتیکه کار نمیکنید کارتها را در جیب خود نگهدارید، هرگز نمیدانید چه موقع فرصت به وجود میآید. کوچک و مختصر، این ابزارهای تبلیغاتی با اندازه کوچک تقریباً هیچ فضایی را اشغال نمیکنند، اما میتوانند به شما در استفاده از فرصتهای غیرمنتظره کمک کنند.
برای طراحی و محتوای کارت خود وقت بگذارید. توجه کنید کارت ویزیت شما ویژگیهای شمارا داشته باشد:
- ایده روشنی از هویت برند شما داشته باشد
- پیامهای کلیدی شما به عنوان مزایا تنظیمشده باشد
- تمام اطلاعاتی که برای تماس با شما نیاز دارند را ارائه داده باشد.
کارت ویـزیت کمک میکند تا نام تجاری شما به حافظه متعهد شود
کارتها به شما امکان میدهند بانام تجاری خود جسور باشید. آنها فرصتی برای استفاده از تصاویر و گرافیک قوی برای تبلیغات شما و شرکت شما هستند.
هنگام طراحی آثار هنری خود خلاق باشید. نشانوارهها، تصاویر و رنگهای چشم نواز را برای ایجاد تصویری از نام تجاری خود در نظر بگیرید. یک کارت ویزیت خوب طراحی شده، پنجره ای است برای آنچه که کسب و کار شما ارائه میدهد و میتواند به حفظ کسب و کار شما کمک کند.
نتیجه گیری
کارت ویزیت یکی از مهمترین و در عین حال ارزانترین روشها برای معرفی کسب و کارتان به دیگرات است.
صرفنظر از این که در چه زمینهای فعالیت میکنید یا در تلاش برای بازاریابی هستید ، کارت ویزیت شما باید بیان منحصر به فرد شرکت شما باشد. شما محصول خود را در بین هزاران نفر دیگر میفروشید ، بنابراین باید برجسته باشید. اینجاست که عناصر طراحی نقشآفرینی میکنند. داشتن زیباییشناسی که در تمام تلاشهای بازاریابی شما سازگار باشد ، کلیدی است. علاوه بر این ، این واقعیت را در نظر بگیرید که قالب ، رنگ و مواد کارت واقعی میتواند به عنوان شروعکننده مکالمه مورداستفاده قرار گیرد.
منبع alefdesignagency.com