نیازمندی‌‌های‌‌ چاپ نشر تبلیغات
نیازمندی‌‌های‌‌ چاپ نشر تبلیغات

بنر و فلکس چیست؟

بنر و فلکس چیست؟

ما در این مقاله سعی میکنیم شما را با بنر و فلکس و همینطور مزیت‌ها و معایب آنها آشنا سازیم؛ با ما همراه باشید.

در تمام کسب کار ها برای تبلیغات کسب کار خود از دو روش ارزان قیمت تبلیغاتی که بسیار پر طرفدار است استفاده می کنند. این دو روش تبلیغات برند شخصی و غیر شخصی بر روی بنر و یا فلکس است؛ که ما در این مطلب تفاوت ها و مزایای این دو را به اطلاع شما خواهیم رساند.

کاربرد بنر در تبلیغات محیطی

بر روی بنرها می توان هر شکل و یا متنی را چاپ نمود در واقع بنر پرچمی است؛ که نماد و شکل و سمبلی را در معرض نمایش قرار می دهد و پیامی را به صورت بصری و دیداری برای عموم میرساند.

برای چاپ بنر ابتدا باید به اندازه و یا همان فضای چاپ دقت کرد. بنرها دو نوع هستند؛ که وینیل شبکه ای و بنر لمپوست نام دارند. از این رو بنر ها برای کسب و کار و تبلیغات مورد توجه صاحبان کار قرار گرفته اند و صاحبان کسب کار برای نمایش محل کسب خود و انتقال هر نوع پیامی به مخاطبشان در منطقه کسب و کار خود از بنر استفاده می کنند.

مزیت بنرها : این است که ارزان تر از دیگر تبلیغات در بازار هستند برای همین بنرها در کسب و کار مردم تأثیر مثبت گذاشته‌اند و از محبوبیت بالا برخوردارند
لازم به ذکر است که بنر ها دو نوع است وینیل و لمپوست.

از بنر وینیل برای جاهای پر رطوبت و بارانی استفاده می کنند و از بنرهایی که لمپوست است در محیط های بیرونی که بر زیر آفتاب ، باد و باران استفاده می‌شود زیرا جنس لمپوست‌ها نرم تر از نوع دیگر بنر می‌باشد.

برای شناخت بیشتر توضیح بهتری از نوع وینیل که خود دو نوع دارد و لمپوست بنر را در زیر مشاهده کنید:

۱- بنر وینیل (ماده شیمیایی) : بنر وینیل خیلی با دوام است و راحت تر تمیز می‌شود و حداقل تا یک سال دوام می آورد.

۲- بنر وینیل شبکه ای : برای آب و هواهای مرطوب و باد و بارانی، مثل شمال ایران مناسب است ، چرا که به صورت شبکه شبکه طراحی شده است و همین باد را از بنر رد می کند و آسیبی به بنر نمی رساند.

۳- لمپوست بنر : لمپوست بنر ، گونه ای جدید از سازه های تبلیغاتی است که به دلیل مقاومت و انعطاف پذیری بسیار عالی اش در مقابل تنش های ناشی از وزش باد و باران ، می توان از آن در بسیاری از محیط های بیرونی بهره جست.

طراحی این سازه به گونه ای است که می تواند از پاره شدن بنر در بادهای  شدید جلوگیری نماید. این سازه ضمن افزایش توجه مخاطبان ، باعث زیبایی و جذابیت بصری نمای شهری هم می شود.

فنرهای به کار رفته در راکت های نگه دارنده این سازه ، این امکان را فراهم می سازد که در هنگام وزیدن باد ، بنر در مقابل تنش ناشی از آن انعطاف پذیر باشد و نیروی اعمال شده به بنر از طریق فنر به فک متحرک منتقل شود و در نتیجه بنر تبلیغاتی از آسیب مصون بماند؛ با توقف وزش باد ، فک متحرک به حالت اولیه باز می گردد.

هر نوع بنر گراماژی از ۸ تا ۱۳ انس دارد که اگر بنرهایی برای استفاده معمولی باشند معمولا ۱۰ انس چاپ می شوند ولی اگر بنر برای تابلوهای سرد در فروشگاه استفاده شود (که قرار است نور از جلو داشته باشند ) ، توصیه می شود از بنر  ۱۳ انس استفاده شود.

تفاوت عمده ای که بنر با پوستر دارد نیز ممکن است برای شما جالب باشد بنر با استفاده از دستگاه دیجیتال و با کیفیت بالا چاپ می شود اما پوستر بر کاغذهای رولی چاپ می شود و این پوستر خود روی فلز سنگ یا چوپ چسبانده خواهد شد.

فلکس یا فلکسی چیست؟

فلکس نوعی متریال است که بعد از ساخته شدن شباهت های زیادی به بنر دارد ولی در کل بسیار متفاوت است انس معمولی ۱۸ و کره ای آن ۲۰ می باشد فلکسی نور را از خود عبور می دهد حال آنکه بنر این قابلیت را ندارد.

تنوع فلکس ها برای استفاده در جاهای مختلف باعث شد تا مردم بیشتر به این نوع تبلیغات رو بیاورند اما یکی از دلیل هایی که بنر هنوز مورد استفاده قرار می گیرد ارزان بودن آن است.

در نظر داشت باشید که فلکس معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ می شود ، دلیلش هم به خاطر وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است ،چنان چه فلکس مانند بنر چاپ شود ، در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن می شود ، کار چاپ شده شما تا حد زیادی بی حال و بی رنگ و رو خواهد شد.

فلکس و بنر از دو جنس چینی و کره ای استفاده می شود واضح است که جنس کره ای نسبت به چینی از مقاومت بالاتری برخوردار است و به همین دلیل هم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فلکسی از بنر بهتر است چرا که علاوه بر نورانی بودن تابلوهای فلکس، رویه فلکس آن را می‌توان به‌راحتی تعویض نمود ولی در بنر با تابیدن نور آفتاب بعد از گذشته مدتی بنر از بین می رود و از نو می بایست بنر دیگری را سفارش داد.

از تابلو فلکس نیز مانند بنر می‌توان به‌عنوان تابلو سر درب، تـابـلـو مغـازه و شرکت‌، تابلو فروشگاه‌ها، و در تبلیغات محیطی، بیلبوردها و فضاهای نمایشگاهی نیز استفاده نمود.

در کل هم بنرها و هم فلکس ها بسیار پر کاربرد هستند و با توجه به اهداف مشتری و مخاطب آنها و هزینه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته شده است باید یکی را انتخاب کرد.

شما برای چاپ بنر و یا فلکس به راحتی می توانید در سایت چاپ پارسه سفارش چاپ دهید و همچنین اطمینان داشته باشید که از بهترین جنس ها و متریال برای چاپ شما استفاده خواهد شد.؛ باید در نظر داشت دستگاه چاپ دفتر فنی چاپ پارسه از به روز ترین دستگاه ها می باشد.

که کار چاپ را به صورت کاملا دقیق انجام می دهد و برای کیفیت کار بیشتر از بهترین رنگ ها و برند های مرغوب بازار استفاده می شود. استفاده رنگ مناسب و اورجینال باعث وضوح بهتر در چاپ می شود همین امر در چاپ نیاز به مهارت خرید وسایل مورد نیاز دارد که چاپ پارسه دارای بهترین مدیران خرید و هم چنین کارآمد ترین طراح ها و بهترین دستگاه های چاپ و با استفاده از متریال مناسب کالایی را به دست مشتری میرساند.

گزینه های مهم در چاپ این که شما به نکات زیر توجه داشته باشد :

۱-طراح برای چاپ طرح و یا کار
۲-متریال مناسب فلکس و یا بنر
۳-دستگاه چاپ پر کار برد و دقیق
۴-رنگ مناسب و با کیفیت

لازم به ذکر است که شما باید توان دستگاه را برای چاپ بدانید برای مثال میتوان گفت یک طرح چهار متری را یک دستگاه چاپ ۳ متری نمی تواند چاپ کند.در دفتر فنی چاپ پارسه دستگاه های به روز با متراز عرض چاپ ۵ متری وجود دارد و شما می توانید کار های بزرگ را از این شرکت از طریق سایت و یا شماره های تماس سفارش دهید و با کیفیتی بالا تحویل بگیرید و دقت و کیفیت ما را مقایسه کنید.

زیرا بنر یا فلکسب پیامی است که به شکلی هنری ، شامل تصاویر و متون ، روی پارچه ها یا متریال با موادی خاص نقش می بندد که بر اساس نیاز سفارش دهنده تهیه می شود، تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه چاپ پارسه در معرفی نام تجاری (برند ) در پیشبرد فروش مشتری‌ها بسیار موثر بوده و چه بهتر که شما نیز تبلیغات خود را به دست افراد خبره ای بسپارید و بنر و فلکسی با داوم و چشمگیری تری را به نمایش بگذارید.

نتیجه : جالب است بدانید تبلیغات هزینه بیهوده نیست بلکه هزینه ای است که در بلند مدت تاثیر آن را خواهید دید و جلب‌تر اینکه بدانید بر اساس آمار سازمان بین المللی تبلیغات ، در سال ۲۰۰۰ میلادی ،از طریق بنر ۴۷٪ کل تبلیغات را تشکیل داده است و رقم کل تبلیغات در این سال ۲/۸ میلیارد دلار بوده که بیشتر به اهمیت آن پی خواهید برد و اکنون که در سال ۲۰۲۰ هستیم و بر این موضوع واقف هستیم که سهمی از درآمد میبایست برای تبلیغات در نظر گرفته شود.

منبع parsechap.com

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط